GeoGebra

Cena: 0.00 CZK
Velikost: 7.5 MB
Systém: Windows 8.1


Vaše zkušenosti s využitím ve výuce

  • 1. Alena Tučímová07.06.2014
    Velice dobrá a na školách hodně využívaná aplikace.
  • 2. Jaroslava Fartsalasová19.06.2014
    Geogebru využíváme už delší dobu a jsme s ní spokojeni, stejně tak i žáci, protože nám umožňuje přesné rýsování a velice dobrý názor.
  • 3. Luděk Heinz23.06.2014
    Návody a praktické příklady jak pracovat s Geogebrou jsou zde: http://dumy.cz/vyhledavani?fraze=geogebra&x=0&y=0
  • 4. Jitka Frýdová30.03.2015
    Aplikace slouží k výkladu, procvičování i upevňování učiva geometrie a algebry. Umožňuje žákům pracovat v pravoúhlé soustavě souřadnic, rýsovat různé geometrické útvary, pochopit středovou a osovou souměrnost. Aplikaci žáci využijí nejen v hodinách matematiky, ale i v domácí přípravě. Se zaujetím řeší konstrukční úlohy, vytvářejí prezentace pro spolužáky. Geogebra žáky motivuje, zpestřuje výuku. Projekt Dotkněte se inovací. P14
  • 5. Zdeněk Mrkvička02.04.2015
    Aplikaci aktivně využívám při výuce několik let ve všech dostupných verzí. Převážně pro výuku geometrie a funkcí. Prostředí příjemné, ovládaní intuitivní. Těší se velké oblibě u žáků. Užití i v ostatních předmětech. Velký pomocník zadarmo.
  • 6. Soňa Müllerová22.04.2015
    Umožňuje přípravu jednotlivých konstrukčních kroků v geometrických úlohách, žáci mohou vyvozovat geometrická místa bodů a využívat je v konstrukčních úlohách. Tato aplikace také dovoluje vracet se k dílčím konstrukcím individuálně podle svého pracovního tempa a pokročilosti v oboru.Super při přípravě geometrie a hlavně využití soustavy souřadnic - např. u přímé a nepřímé úměrnosti.
  • 7. Petr Stříbný27.04.2015
    Aplikaci Geogebra považuji za velmi zdařilou aplikaci pro výuku matematiky, konkrétně geometrie. Umožňuje pracovat s geometrickými objekty velmi pohodlným způsobem, takže uživatel snadno vytvoří například trojúhelník, kružnici, či jiný geometrický objekt požadovaných vlastností. Výhodou aplikace je zobrazení objektů a jejich vzájemných souvislostí v kartézské soustavě souřadnic. Další potěšující vlastností je možnost volby zobrazení podle typu úlohy a podle toho, co je pro řešenou situaci vhodné. V některých případech tak může být vhodnější zobrazit studovanou situaci v zobrazení 3D, při nácviku zápisu konstrukce se pak může hodit právě tato možnost. Za skutečně významnou výhodu považuji možnost exportovat soubor aplikace do obrázkového formátu. Osobně tuto možnost využívám například při přípravě pracovních listů a testů. P 16 dotkin, IČO 49855425, Projekt "Dotkněte se inovací".
  • 8. Monika Kodešová05.05.2015
    Aplikace Geogebra je matematická aplikace, kterou využívám při hodinách matematiky jako doplněk výkladu. Aplikace je vhodným doplňkem výuky. Výhodou je, že zde můžu měnit vlastnosti, které mohou žáci pozorovat, a odvodit si základní vztahy. Nejčastěji aplikaci využívám při výuce - tečna ke kružnici, vzájemná poloha dvou kružnic, vzájemná poloha kružnice a přímky, množina bodů dané vlastnosti, trojúhelník, kružnice vepsaná a opsaná trojúhelníku, zobrazení bodu v pravoúhlé soustavě souřadnic, funkce, apod. Musím upozornit, že aplikaci využívám jen jako doplněk výuky, nikoliv jako základní pilíř výkladu. P07 Projekt "Dotkněte se inovací" CZ .1.07/1.3.00/51.0024
  • 9. Zdeněk Mrkvička14.06.2015
    Souhlasím s názorem pana Romana Nožky ze dne 20. 05. 2015, že je pro žákovskou práci s GeoGebrou je vhodnější desktop. Při práci s tabletem je dobré použít stylus s co nejtenčím hrotem. U kapacitních stylusů je to ovšem dosti velký problém. Mně se osvědčil Acer stylus Fine Writing ( NP.OTH11.00). Do konstrukcí prováděných v GeoGebře pak můžeme i přímo vepisovat rukopisné poznámky a jednodušeji se ovládá i program samotný. Jako vhodné se mi ukázalo i připojení grafického tabletu ke stolnímu počítači či k notebooku. Občas používám bezdrátový touchpad (Wacom Bamboo pad), se kterým může učitel či žák ovládat program i z poměrně slušné vzdálenosti. Pro využití GeoGebry je samozřejmě nejlepší interaktivní tabule. Projekt: Dotkněte se inovací CZ.1.07/1.3.00/51.0024 P17_dotkin
  • 10. Klára Horáčková11.05.2015
    Aplikace Geogebra je perfektní aplikace vhodná k výuce matematiky zejména geometrie. Může sloužit k řešení různých konstrukčních úloh, můžeme znázorňovat různé funkce nebo i používat ve fyzice. Výhodu vidím zejména ve znázorňování různých křivek, zobrazení objektů a jejich vzájemné souvislosti v kartézské soustavě souřadnic, zejména pro přímé a nepřímé úměry. Aplikaci Geogebra využívám zejména pro vzájemnou polohu kružnice a přímky, vzájemnou polohu dvou přímek nebo při konstrukci Thaletovy kružnice. Projekt "Dotkněte se inovací",P 13, IČO 48663794
  • 11. Monika Nejedlá17.05.2015
    Aplikaci Geogebra nově využívám při svých hodinách matematiky v 7. třídě. Projekt "Dotkněte se inovací" mi ukázal, jak ji mohu používat lépe, efektivněji a rovněž přes dotykové zařízení, nejen přes stolní počítač a projektor. Žáci mají jedinečnou možnost vyzkoušet si během pár minut nově získané poznatky o učivu - funkce, tělesa, rovinné útvary a další. Aplikaci je možné využívat buď jako názorný demonstrační prostředek hromadně pro celou třídu nebo jako aplikaci pro vlastní procvičování žáků. Projekt "Dotkněte se inovací", P47, IČO: 75030268
  • 12. Roman Nožka20.05.2015
    Aplikace geogebra slouží k dalšímu způsobu výuky geometrie. V různých ročnících lze použít pro různé učivo. Lze pomocí ní řešit základní úlohy při konstrukci trojúhelníků, čtyřúhelníků. V dalším ročníku lze použít na téma Pythagorova věta a konstrukční úlohy pomocí množin všech bodů dané vlastnosti. Role tabletu spočívá spíše při prezentaci vlastní práce, spouštění apletů a při pomoci jednotlivým žákům při řešení problémů. Pro práci žáků je výhodnější desktop. Geogebru lze provozovat na různých OS a různých platformách. Jedná se o software zdarma. Dotkněte se inovací CZ.1.07/1.3.00/51.0024 P18_dotkin
  • 13. Jana Vosáhlová21.05.2015
    Aplikaci Geogebra ráda využívám při matematice. Její dynamičnost je skvělá například pro zopakování pojmů pro trojúhelníky. Žáci mohou sledovat souvislosti mezi velikostmi vnitřních úhlů trojúhelníka a umístěním středu kružnice opsané, průsečíku výšek apod. Skvělým pomocníkem je též při výuce funkcí, kde lze dynamičnost využít například pro ukázku vlivu parametru na průběh funkce. Díky otevřenosti aplikace je k dispozici nepřeberné množství materiálů z celého světa, pro různé platformy. Je zajímavé, sledovat u cizojazyčného materiálu názvy některých prvků v jiném jazyce apod. Aplikace je výbornou pomůckou pro tvorbu pracovních listů i testů. Projekt Dotkněte se inovací CZ.1.07/1.3.00/51.0024 P12_dotkin
  • 14. Petr Horák22.05.2015
    Aplikaci Geogebra jsem použil pro výuku předmětu matematika. Při výuce jsem aplikaci použil v tématu diferenciální počet – určování průběhu funkce. Jako výhody bych jmenoval snadné (intuitivní) ovládání a možnost využití při vyučování různých matematických témat (elementární matematické funkce, diferenciální a integrální počet). Výhodou je možnost okamžitého sestrojení grafu zadané funkce, možnost sestrojit graf funkce v posunutí s barevným rozlišením jednotlivých grafů a s popisem základních údajů. Lze také zjistit průsečík funkce s osami souřadnic, případně průnik jednotlivých funkcí. Z pohledu aktivní činnosti žáka lze aplikaci využít jednak pro ověření výsledků při zjišťování průběhu funkce, jednak pro odvození funkčního předpisu na základě zadaného grafu funkce. Aplikaci lze využít i mezipředmětově (např. matematika – fyzika), goniometrické funkce – kmitání (vlnění). Projekt Dotkněte se inovací CZ.1.07/1.3.00/51.0024 P12_dotkin
  • 15. Zina Boháčová01.06.2015
    Hodnocení aplikace Aplikaci GeoGebra jsem použila pro výuku matematiky. Při výuce Thaletovy kružnice v tercii jsem ji zařadila na závěr hodiny pro zopakování a názorné utvrzení učiva. Mezi výhody bych zařadila jednoduché ovládání s popisem základních geometrických prvků. Z pohledu aktivní činnosti žáka lze GeoGebru využít při výkladu, opakování i prohlubování učiva. Jednoduchá proměna jednotlivých funkcí je výhodou nejen pro výuku matematiky, ale je možná i aplikace ve fyzikálně využitelných situacích. Závislost dráhy na čase, rychlosti na čase, práce plynu apod. Projekt Dotkněte se inovací CZ.1.07/1.3.00/51.0024 P12_dotkin
  • 16. Pavla Ruliskova04.06.2015
    Projekt: dotkněte se inovací Aplikaci jsem využila v hodinách geometrie v 6. ročníku. Lze názorně ukázat vlastnosti trojúhelníku a výborně předvést osovou souměrnost. Žáci názorně vidí, že se změnou zadání vzorového trojúhelníku se mění i jeho obraz a se změnou osy souměrnosti se mění také obraz trojúhelníku. Zjistí také, že obraz trojúhelníku měnit nelze. Současně v textovém poli mohou sledovat i zápis souřadnic jednotlivých bodů
Pro možnost komentování musíte být přihlášeni